Monday, January 26, 2009

[PL] Authinfo i transfer domeny

Postanowiłem przenieść swoje domeny *.pl do innego registrara.

Jak wszyscy wiemy, niedawno NASK obniżył opłaty za przedłużenie domen,
która w przypadku domen *.pl wynosi 40 PLN netto. Obniżka cen miała miejsce niedawno.
Mowa o obniżce cen dla partnerów. Zwykły zjadacz domen dalej płaci 200 PLN netto, a raczej 244 pln brutto.

Jak można się domyśleć, nie przełożyło się to na obniżki cen domen u popularnych u nas firm rejestrujących domeny, jak home.pl itd - cena 99 pln netto (stan na 26.01.2009).

Wiadomo, każdy chce zarabiać.

Wcześniej transferowałem domenę *.com z firmy godaddy. Tam w 10 sekund, po wybraniu opcji "wyślij kod authinfo" otrzymałem emailem kod. Proste i przyjemne.

Niestety nie w Polsce.
Pierw wypełnienie formularza, wpisanie telefonu i powodu, dla którego chcemy authinfo. Można się domyśleć - bo chcę dokonać transferu (nie kłamałem, wpisałem).

Otrzymałem po 2 dniach emaila, z propozycją obniżenia opłaty za przedłużenie ze 100 do 80 pln netto. W emailu załączony był również wniosek. Wypełniłem, podpieczętowałem, przefaxowałem.

Następnie dostałem emailem info, że wniosek przyjęty i że mam zalogować się znowu do innej strony (podano mi login/hasło). Tam się zalogowałem i znowu kolejne 2 wnioski do wypełniania, podpisania, podpieczętowania i przefaxowania wraz dokumentami: NIP, regon, wpis do ewidencji.

Uwaga: wniosek dotyczy tylko jednej z dwóch domen *.pl
Do jednej dostałem już kod authinfo! Widocznie chcą mocnych dowodów, że ja to ja.

Szkoda tylko papieru, drzew. Zarabia na tym chociaż operator telekomunikacyjny,
bo faxy wysyłać trzeba.

3 comments:

Unknown said...

Ha ha.. trafiłem na twój blog w poszukiwaniu informacji jak zmienić rejestratora domen. Do tej pory mamy domenę w firmie, w której płacimy 89 zł, a przecież to samo mogę mieć za 35 złotych. Ciekawe czy łatwo uzyskamy kod authinfo czy podobnie jak ty będziemy marnować papier (faksy to chyba z neta można wysyłać).

Pozdrawiam, Ian.

Anonymous said...

Dzieki za ciekawy blog

Anonymous said...

Właśnie wyrobiłem sobie AuthInfo w home na moją domene .pl. Niestety cenowo nic się nie zmieniło od 2009 roku - wciąż sobie życzą za domenę 99zł NETTO. Jedyna zmiana to taka że skan dokumentu i wniosek można wysłać na maila w specjalnie przez nich wygenerowanym PDFie.
Podsumowując:
Drzew już nie marnujemy, tylko przepłacamy ;-D